tisdag 6 september 2011

Åkesson & Nordahl


Åkesson - en man för TV!

Under mina resor till jobb blir det på morgontimmarna mycket radio för min del. Även om hjärtat, och mitt sinne för att vilja lyssna på bra radio, gör att jag försöker hålla mig till SR-kanalerna så blir det även en del av den kommersiella varan.

Nu efter semesteruppehållet har jag noterat att Claes Åkesson (tidigare Runheim, tidigare Åkesson) tagit över Adam Alsings plats i Mix Megapol-studion. Detta känns onekligen lite vemodigt. Inte för att jag saknar Alsing (även om jag lärde mig att gilla honom mot slutet) utan mest för att Åkesson inte ska traggla i morgonradio. Han ska givetvis jobba med sport i en studio tillsammans med Thomas Nordahl! Detta statement kommer såklart från min nostalgiska del av hjärnan. Åkesson ÄR Champions League på TV3 och ingen radiopratare!

Apropå Thomas Nordahl så kom jag att tänka på klassiska don Tommaso. Det var tider det. Det roliga var att Nordahl liksom förnekade att han och don Tommaso var samma person. En ständig dialog i studion:

Åkesson: ”Du, Tomas, har ju varit i Milano på besök…”

Nordahl: ”Nej! Inte jag – DON TOMASSO har varit där…”, följt av ett sånt fånigt leende.

Lite som när pappa vägar inse att barnen inte längre är 4 år gamla och inte längre tror på att pappa faktiskt är ut och köper tidningen på julafton…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar