lördag 3 maj 2014

Mat i långa banor!

En lång dag i matens tecken...

Har under ett par dagar haft förmånen att få vara på besök i Tyskland eller närmare bestämt Frankfurt. Bra och trevliga dagar.

Ikväll var det middag på restaurang med allt vad det innebar. Förrätt, huvudrätt och efterrätt. Fint och gott.

Men samtidigt som jag satt där och åt (jag var knappt hungrig när jag började...) så slog det mig hur mycket vi äter. Inte bara jag idag, utan människor generellt. Vi äter så vi blir mätta och sen fortsätter vi äta och äta. Känns egentligen väldigt groteskt när jag ser det så. Inte bara ur ett hälsoperspektiv utan också som för att understryka vårt överflöd i "den rika världen".

Brukar aldrig tänka så på det, men idag blev det väldigt tydligt. Just nu är jag inte bara mätt utan även skitmätt. Känns som jag aldrig vill eller kan äta igen.

Men jag antar att det går över och jag imorgon fortsätter frossa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar