söndag 12 juni 2011

Jag saknar Ofere!

Trodde inte att jag skulle säga det, men jag måste faktiskt säga att jag saknar Edward Ofere i MFF! Inte på grund av hans ytterst mediokra teknik, hans mottagningar på skenbenen eller hans förmånga att göra de mest obegripliga sakerna vid givna målchanser. Nej, istället är det hans förmåga att ändra en matchbild som jag saknar.

Kollade AIK-MFF idag. En, publikmässigt, sevärd match måste jag nog säga. Men med ljusblå ögon var det inte mycket att glädjas åt. MFF släpper in två enkla (snygga förvisso, men det finns mer att önska av försvarsspelet) mål och har mycket svårt att skapa något offensivt. Larsson och Agon känns väldigt lika och ingen av dem kan bryta mönster i nuläget. Inte heller Dardan klarar av att komma med något nytt när han blir inbytt.

Det är här vi skulle haft Eddie. För om motståndet känner att de har MFF under kontroll så blir det en helt annan sak när tanken Eddie rullar in. Plötsligt blir MFFs spel annorlunda och det kan vara svårt att ställa om. Som det ser ut nu så känns det väldigt tufft om/när man känner att motståndet har koll på MFF. Det finns inget alternativ... det är för enkelt, boys!


"Ur vägen... jag ska nicka!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar