torsdag 8 december 2011

Thern tillbaka i MFF(?)

Det är förvisso inte bekräftat, men det verkar som att vi kommer se ytterligare en generation Thern i MFF med start kommande säsong. Som vanligt har Ralf synpunkter på detta och för en gångs skull ska ge ge honom rätt.

Missförstå mig inte. Jag är lycklig över att se en stor talang som Simon Thern komma till MFF. Jag blir ännu gladare eftersom Simon är son till en ikon inom MFF. Dock tycker jag det osar skunk när Thern jr. lämnar HIF efter en riktigt bra debutsäsong. Han har fått spela mycket och han har gjort det bra. Att han sen inte fått spela på "sin" position tycker jag han får leva med. HIF har det VÄLDIGT gott ställt i mittens rike. Hans tid hade kommit även där. Bit ihop och jobba på!

Därmed inte sagt att Simon inte är välkommen till MFF. Självklart ska det bli spännande att se om/när han blommar ut på innermittfältet (om han får spela där...) bredvid Pekalski. Kan bli ett grymt spännande mittfältspar framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar