tisdag 9 februari 2010

Det kan inte vara sant!

Kollade på den fullständigt lysande (och något underskattade) musikkanalen VH1 idag. Eller KANALERNA ska det nog vara eftersom det finns två av dem i mitt utbud. Dels VH1 classics som, helt enligt logiken, spelar klassiker och dels den vanliga VH1 som tagit över huvudrollen som musikkanal när MTV började släppa musiken och satsa på tvivelaktig underhållning.

Oavsett vad kanalerna spelar eller står för så kom i alla fall Shakiras genombrottslåt (i Sverige i alla fall) ”Whenever, Wherever” igång. Gott, tänkte jag och kände mig nöjd eftersom jag 1) skulle få höra en bra låt och 2) vila ögonen på något fint. Tyvärr uteblev njutningen när jag såg att låten var från 2001! TJUGOHUNDRAETT! Det är i år NIO år sedan den kom. Jag satt förstummad och undrade var all tid tagit vägen eftersom jag måste erkänna att låten, i min värld, är en NY låt. Obehag var bara den första känslan jag upplevde när jag tänkte tillbaka på vad jag gjorde för nio år sedan och att det faktiskt känns som igår. Tiden måste gå fortare när man blir äldre, för jag kan aldrig fatta att de nio år som gått sedan 2001 motsvarar…

• En helt komplett grundskola
• Cirka 15 värnplikter (jag gjorde 7 månader i kronans gröna kläder)
• Nästan två avbetalningsperioder på en bra begagnad bil

Usch, nu blev det jobbigt. Tror jag måste byta till MTV…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar