tisdag 26 april 2011

Projekt lekstuga - Del 3

Med hjälp av mina inhandlade vinkeljärn och virke från förrådet blev syllen helt klar veckan innan påsk. Inga konstigheter så här långt - det jobbigaste var fortfarande att få hela bygget i nivå. Mitt korta vattenpass ger inte de exakta mätningar som man kanske skulle önska, men jag tror att detta är godt nokk. Den lär inte välta iallafall...


Inga konstigheter - en ram upplagd på marken. Svårigheterna var bara att få det i nivå samt att hitta brukbart virke till syllen.

Efter det att syllen lagts på plats började en jakt på brukbara golvbrädor. En del av det jag hittade skulle inte rikitgt hålla för att bygga golv av, men jag fick ihop tillräckligt i slutändan. Måste säga att jag är ganska nöjd med det hela så här långt. Om inte annat så kan det fungera som ett soldäck...


Grund att stå på eller åtminstone en spännande avstats för dottern att springa och hoppa på.

3 kommentarer: