tisdag 23 augusti 2011

Reklam eller verklighet?

Kolla på bilden nedan eller på denna länk. Den visar en reklamkampanj för Nordicbet som är direkt kopplad från Aftonbladet. Inget konstigt så långt, då reklamlänkar är vardagsmat på de flesta hemsidor idag.

Det lustiga med detta är dock att denna reklamartikel (och inte minst de övriga "nyheterna") faktiskt skulle kunna komma från Aftonbladet. "Vann 217 miljoner - fyndar toalettpapper" eller "Vann 70 miljoner - gav bort allt!" skulle mycket väl kunna vara två STORA rubriker i AB vilken dag som helst...


En Ding-Ding värld eller kanske Aftonbladet?

1 kommentar:

  1. Får mig att tänka på Aftonbladet och tidningens rubriker - med alla dessa tankstreck. Ideligen. Såg för ett tag sedan någonstans på nätet kritiken mot AB:s alla tankstrecksrubriker, och någon chefspersons försvar: "Tankstrecken har ju i alla fall minskat". Ändå och fortfarande daglig tankstrecksorgie i AB, typ: "Byggjobbare föll 100 meter - dog" & "Pensionär vann 42 miljoner - blev glad".

    SvaraRadera