måndag 7 februari 2011

Varför, Foppa?

Dags för ytterligare en comeback av ikonen Peter ”Foppa” Forsberg. Vid detta laget har jag tappat räkningen på hur många gånger kan försökt sig på att komma tillbaka till landslag, NHL eller elitserie, men det känns som en eller två gånger för mycket.

Jag har en stor respekt för Foppa som idrottsman och person. Nu känner jag inte honom, men han verkar vara en reko kille. Därför måste jag ställa frågan ”varför gör du så här?” rakt ut i tomma intet. Jag skulle såklart kunna ställa den till Foppa själv, men vi har inte den kontakten som jag tror krävs för att få ett ärligt svar. Men OM, bara om, nu Foppa skulle råka läsa detta. Snälla, svara mig på frågan: ”Varför gör du så här?”


Om jag sen får det svar jag tror jag skulle få så måste slutpläderingen från mig bli något i stil med: ”Men snälla du… du är en av de största. Kan du inte bara få låta det minnet leva kvar hos folket (och hos dig själv)? Vi vill minnas dig för att stort du gjort och inte för dina eviga försök till comeback. Det är en stor konst att prestera på sättet som du gjort, men ibland är det ÄNNU större att sluta innan det går över till att vara pinsamt!”

Starta ett företag, gå en ABF-kurs eller njut bara av livet, Foppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar