fredag 6 maj 2011

Jag älskar Text-TV!


Erotik för många 70-talister...

Pratade idag med en vän och hamnade på något sätt på ämnet Text-TV...

Jag, som långvarig Text-TV-nörd, tycker att textis kan vara ett lysande verktyg att hänga med kring vad som händer. Det passar perfekt att under en reklampaus bara dra över och kolla rubrikerna, sidan 300, ytterligare några 300-sidor för att sedan avsluta med den heligaste av sidorna; 377! Det är liksom på 377 det händer!

Fick iallafall frågan om vem som kollar Text-TV år 2011. Ja, jag gör det iallafall. Visst, när jag tänker efter så har det inte förändrats nämnvärt sen fenomenet först kom in i våra vardagsrum. Samma havtaskiga typsnitt, usla grafik och begränsade utbud. Men oj, va smidigt det är och oj, vad jag älskar det!

Jag önskar att Text-TV ska få förbli fult och kantigt! Låt oss ha kvar en tårtbit av 70-tal i våra hem... snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar