söndag 8 maj 2011

Trött av... ingenting!


Flight KL 1158 mellan Göteborg och Amsterdam - redo att knocka mig!

Märkligt vad kroppen mattas av när man reser. Åtminstone är det så för mig. Oavsett om jag reser till Skåne för en weekend eller om jag, som idag, reser till Holland så blir jag så matt i kroppen. Märkligt egentligen då den fysiska insatsen är ganska liten. Visst har jag kånkat väskor genom en flygplats modell XXL och tagit en sväng på stan, men det är inget extravagant.

Antar att det är den mentala tröttheten som sätter sina spår. För det krävs trots allt ett visst fokus att resa. Att köra bil kräver lång koncentration och att flyga, ja, det är alltid att flyga. Kanske är det annorlunda för alla som reser mycket och som känner sig hemma överallt. Men för mig är det iallafall en jobbig resa att resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar