torsdag 8 september 2011

Jag ÄR bitter!

Jag blir så förbannad när jag ser matcher som den jag såg idag. Gefle - Malmö FF...

Självklart måste jag kolla - det är MFF som spelar. Att det sen blev en familjetillställning med dottern, katten och popcorn gjorde saken ännu mer given. Tyvärr blev det inte så trevligt eftersom jag mest blev bitter.

Jag blev bitter över att Gefle får en så billig straff. Visst, Halsti drar i tröjan, men så farligt var det inte. Förresten - det faktum att Halsti drar i tröjan (lite) gör mig ännu mer bitter.

Jag är även bitter över att en spelare som var sämre än sämst i MFF-tröjan och snabbt deporterades till norrland fick göra 1-0 till tråklaget nummer 1 i allsvenskan.

Just det, jag är även bitter över att Gefle spelar tråkigt. Förbannat tråkigt. Inte konstigt att det är knäpptyst på den lilla skitarena som Strömvallen är.

Jag är bitter på MFF som inte lyckas skruva upp ens lite tempo mot ett skitlag som Gefle. Men det kanske inte är lika kul att spela mot Gefle som mot Rangers..? Säkert inte, men ni tjänar en jävla massa pengar på att spela boll så skärp till er!

Jag är slutligen bitter på mig själv för att jag blir så bitter över en förlust som denna. Men sånt är livet. Det blir bättre imorgon.

Förresten... var det fler än jag som tänkte tanken att en briserande banger på innerplan i den 89:e minuten hade gett förutsättningar för att börja om från 0-0 för MFF. Grattis SvFF... ni har lagt ribban farligt lågt!

Lite länkar...
AB 1
KVP 1

3 kommentarer:

  1. Tycker du gör helt rätt som sitter och är bitter. Jag menar Ranégie kostar väll mer än vad hela Gefles lag plus arena är värderat till. Måste säga att Malmö blandar och ger när de spelar och tyvärr så har de glömt att lägga i kungar och damer i leken så ibland kommer det en del ess men mestadels är det bara skit man får

    SvaraRadera
  2. Du verkar inte bara vara en usel bloggare du är också en usel analytiker av fotboll. Hade du förstått fotboll handlar modern fotboll om snabba spelomvändningar och där är Gefles största styrka. Det du kallar ett tråkigt lag är istället ett lag som står för modern fotboll. Hade ni hajat det kanske ni lirat i Champions Leauge nu.

    SvaraRadera
  3. Tack för synpunkterna. Speciellt kul att Magnus vet hur modern fotboll ska spelas. Självklart är den moderna fotboll som Gefle spelar framtidens fotboll - det ser väl alla?

    Titlarna trillar in på löpande band och matcherna på Strömvallen lockar nästan 4000 åskådare. Hårt tryck för att få uppleva framtidens fotboll...

    SvaraRadera