måndag 6 december 2010

Ett liv utan Pep

Måndagsångesten fick idag lite extra skjuts när jag på radiosporten hörde att Malmös assisterande tränare, Josep Clotet, är klar som huvudtränare för Halmstads BK. Anledningen till att det tog extra hårt på mig är att jag verkligen tror att Pep, som han kallas, haft en stor del i SM-guldet som MFF säkrade iår.
.

Pep - alltid en ljusblå hjälte!

Känslan har hela tiden varit att Rolle och Pep kompletterat varandra på ett sätt som sällan tidigare skådats. Hans tankar om hur fotboll ska spelas känns intressanta och fräscha (läs bara senaste numret av Offside så förstår du...) samtidigt som det rent konkreta i spelet synts tydligt. Pep hade till exempel hand om fasta situationer i MFF och det gick för en gångs skull bra!
.
Nu hoppas jag Rolle kan skaka fram en lika duktig assistent som Pep. Rolle känner säkert vilken typ av människa han behöver vid sin sida. Samtidigt hoppas jag att HBK bara blir ett mellanstopp innan Pep återvänder till MFF som huvudtränare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar