fredag 3 december 2010

Var ska jag sitta?

Häromdagen satte jag kurs mot en skoaffär för att inhandla ett par vinterskor som skulle ersätta föregående säsongs varianter. Då jag inte är extremt kräsen när det gäller skor (ser det mer som en nödvändighet och jobbig utgift) så klev jag in i en av många skoaffärer. Under mitt sökande efter den perfekta skon slogs jag av bilden att utbudet för herrar är betydligt mindre än för damer. Detta kan kanske förklaras genom att kvinnor generellt är mer intresserade av skor än män - eller så är det obalansen i utbudet som gör att kvinnor som regel äger fler par skor än män..?

Oavsett vilket så slogs jag även av tanken på att det fanns dåligt med provbänkar på den manliga sekionen. Överallt i butiken fanns det massor av provplatser, men jag fick leta mig bort till barnavdelningen för att få sitta. Tycker helt klart att detta är diskriminering. Män i alla stater; förenen eder i kampen för fler platser åt oss!


Snygga - men hur ska jag veta att de passar..?

2 kommentarer:

  1. Det är rätt! Att ha i minnet inför kommande 1 maj! Från mitt senaste skoaffärsbesök minns jag särskilt skylten vid disken: SKOVÅRDSKIT. Skit? Till försäljning?

    SvaraRadera
  2. Haha... lysande! Du måste föreviga skylar av det slaget. Helt otroligt roligt!

    SvaraRadera