torsdag 27 januari 2011

Bond eller Bond..? Pernilla fick avgöra...

Upptäckte ikväll att det gick två Bondfilmer på samma gång. TV3 bjöd på nytt (2008 iallafall) i form av Quantum of Solace och TV4+ på en klassiker i form av Diamantfeber från 1971. Frågan var då vilken av dessa jag skulle välja att se.
-

Daniel Craig som Bond - tuff och fräsch!

Det handlar om tuffa beslut som ska fattas snabbt. Ska jag välja den nya filmen som jag bara sett en gång eller klassikern som jag sett 20 gånger. Eller egentligen var det inte så tufft. Jag bestämde mig snabbt för Diamantfeber. Passade dock på att kolla på Quantum i några minuter när Shirley Bassey sjöng ledmotivet. Då sjönk jag in i den nya Bond och började överväga. När det sen var ledmotiv även i Quantum zappade jag tillbaka och upptäckte att TV4+ dragit igång med reklam redan efter 11 minuter.


Sean Connery - klassisk och proper!

Det var först då, i reklamfilmen med Pernilla Wahlgren, som jag insåg att jag inte skulle orka med all reklam i NÅGON av filmerna. Valde istället att skjuta på TV-kvällen till klockan 22:45... då smäller det på allvar. "En idiot på resa" på SVT1 är en ny personlig favorit. Hysteriskt kul och garanterat reklamfritt...

Tack Pernilla för att du hjälpte mig att välja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar