söndag 9 januari 2011

DeNiro måste vara med!

Igår gick klassikern "Cape Fear" på TV4+. Jag hade inte möjlighet att se den, men jag läste i tidningen att den gick iallafall. Skummade igenom presentationen av filmen och såg följande...

Handlingen känns väl relevant sammanfattad och året, 1991, stämmer säkert även det. Men tittar man på rollinnehavarna kommer är det nästan lite upprörande att de inte nämner DeNiro! Nick Nolte i all ära, men det är liksom DeNiro som lyfter denna film från en medioker rulle till en succé.
-
Jag vet inte var dessa textutdrag hämtas, men jag tycker iallafall att det är väldigt fel att inte ge DeNiro (i detta fallet i rollen som Max Cady) cred för denna roll! Därför tänker jag kompensera genom en bild från filmen! Rätt ska vara rätt!
Glöm inte bort DeNiro. Då blir han arg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar