söndag 6 mars 2011

Hjälten Northug!

Den senaste tidens hetsande från medier och delar av svenska folket har fått mig att sympatisera ordentligt med Petter Northug! Jag kan inte låta bli att tycka att mannen är hur skön som helst. Dels är han en grym skidåkare och dels är han en underbar showman. Han bjuder till rejält och njuter säkert när han upptäcker hur lätt det är att provocera stora delar av Sverige.

Ni som på fullt allvar tycker att Northug är en skitstövel... ställ er först en fråga: "Tycker jag verkligen att det Northug gör är så hemskt eller gör jag det bara för att jag hetsas av media att tycka det?"

Om svaret är att du verkligen tycker det så har jag full respekt för detta. Vad jag dock önskar är att du försöker få lite perspektiv på det. Petter har inte mördat någon precis. Han är bara lite "Zlatnistisk" i sitt handlande. Med andra ord en skön snubbe som är jävligt bra på det han gör.

Om du svarar att det är media som hetsat dig så misströsta ej. Du kommer snart inse att det inte är så farligt som rubrikerna skriker.

En kul sak i sammanhanget är också att Hellner, som är den som borde känna sig mest "hånad", tar det med en klackspark... precis som alla andra också borde! Kolla klippet nedan (det är gammalt, men...) så förstår du att det inte är så allvarligt mellan Northug och Hellner som en del vill framställa.



Referenser:
AB 1 2 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar