onsdag 2 mars 2011

Ont om pengar, mr Mörk?

Dagens snyftispris går till Patrick Mörk som tycker att livet börjar bli jobbigt i takt med att de europeiska klubbarna inte kan spendera lika mycket pengar som förr. Detta innebär indirekt att herr Mörk och hans agentkollegor tjänar mindre pengar än tidigare. Stackare... måste kännas jobbigt!

Personligen tycker jag att Malmö och AIK gör helt rätt som vill ha valuta för sina spelare. Så vitt jag kan minnas så är dessa båda spelare (Bangura och Larsson) relativt nya i sina respektive klubbar. Varför sälja om det inte kommer ett bra bud?

...och nej... 30 miljoner vardera för nyckelspelare som Larsson och Bangura är INTE mycket pengar. Jag kan, som Malmösupporter, säga att jag skulle kunna tänka mig att släppa Larsson för 60 miljoner OCH en jävla massa klausuler.
-
Tillsist en kul observation... Aftonbladet menar att de AVSLÖJAR detta. Exakt vad är det som avslöjas? Att herr Mörk tycker att det är för jävligt att klubbar tackade nej till två usla bud? Okey, ja, men det var ett hysteriskt avslöjande. Om jag ringer redaktionen och säger att jag tycker att varmkorven blivit för dyr... har ni ett avslöjande då också?
Aftonbladet var först med nyheten, men avslöjandet att agenter älskar pengar är inget nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar