onsdag 23 mars 2011

Thern är rätt man!

Jag hann inte ens fylla på med "min" lösning till MFFs heta tränarfråga innan samma spår kom ut i samtliga medier. Det hela började väl med att Jimmy Durmaz nämnde Jonas Thern som efterträdare om (när?) Rolle sticker.

Jag är övertygad om att Thern är det bästa (och det enda) alternativet som finns när det gäller att efterträda Rolle. Jag har haft förmånen att få se IFK Värnamo under förra säsongen när Thern tränade laget. Vilken upplevelse. Laget spelade på en nivå jag aldrig sett på division ett-nivå tidigare. Inte bara var det ett attraktivt och offensivt spel som IFK bjöd på. Laget vann även, ganska otippat, sin serie och ska nu spela i Superettan kommande säsong. En enorm framgång för lilla Värnamo som jag dock tror får svårigheter i serien. Två profiler har förvunnit (Baffo och Simon Thern) men framförallt så tackade Jonas för sig.

Oavsett hur det går för IFK så är jag säker på att Thern är helt rätt för MFF! Nu kör vi stenhårt!

...undrar bara vad Pep egentligen tycker om detta. Han måste trots allt gräma sig ganska mycket då det definitivt hade blivit han som tog över om han inte precis gått till HBK...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar