tisdag 9 november 2010

Guldet glimmar!

Efter söndagens underbara seger mot den stora släkten från Listerlandet lever jag och tusentals andra MFF-are i dessa dagar i ett rus av lycka. Jag varken kan eller orkar sätta ord på den lycka som ett SM-guld ger mig utan tänker bara hävisa till att testa det själva.

Jag var, tillsammans med drygt 24.000 andra, på plats på Swedbank Stadion i söndags och fick då insupa glädjen direkt på plats. Jag passade även på att kolla på arenan (i särklass finast i Sverige) även från innerplan. Det var verkligen en upplevelse att stå på innerplan och titta upp mot de täta läktarna. Jag kan förstå att spelarna blir taggade med en sån inramning!

Jag har under cirka tre års tid gett MFF mycket skit för att de satsat på (och behållt) Roland Nilsson som tränare. Jag har även kritiserat Rolle för det jobb han gjort med laget. Men samtidigt har jag lovat att jag, den dagen MFF vinner guld under hans ledning, ska gå ut och be om ursäkt för all misstro jag haft till klubben för sitt val och Rolle för hans kompetens. Nu är den dagen här och jag kommer stå fast vid mitt ord.

Nu är jag inte så naiv att jag tror att Rolle eller MFF egentligen bryr sig särskilt mycket om min ursäkt eller åsikt. Men rätt ska vara rätt... inom någon dag ska jag har formulerat klart min ursäkt. Det känns inte mer än rätt!

Relaterat:
AB 1 2 3
Kvp 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar