söndag 21 november 2010

Magsjuk Pettson räddades av Barbie!

Idag stod det teater på familjens schema. Inte bara teater utan till och med barnteater. Jag hade sett fram emot en trevlig föreställning med Pettsson och Findus i fokus tillsammans med en salig dotter och en massa andra lyckliga kids. Nu blev det ett litet antiklimax för alla förväntansfulla barnfamiljer då både Pettsson och Findus blivit magsjuka och teatern fick ställas in.

Detta tog naturligtvis hårt på en 3,5-åring som sett fram emot denna föreställning enormt mycket det senaste. Vi hade stora besvär med att få henne att förstå varför det inte blev någon föreställning men det var först när vi lockade med hyrfilm och godis som kompensation som hon blev lite gladare. Jag såg även själv fram emot att se en film med familjen. Många av barnfilmerna idag, inte minst Pixar-varianterna, kan faktiskt vara ganska underhållande.

En pizzamiddag senare stod hela familjen i den lilla tobaksaffären och tittade på det begränsade utbudet av barnfilmer. Jag hittade snabbt en favorit i form av Kung Fu Panda och påbörjade direkt en intensiv lobbyverksamhet. "Titta... denna verkar väl rolig..? En PANDA och en massa andra djur. Tokigt, va?", försökte jag. Frun hjälpte till även hon, men det var för sent. Dottern hade fått grepp om en Barbie film och ville minsann inte se någon PANDA. Jag försökte lite till, men när hon grävde fram YTTERLIGARE en Barbie-rulle gav jag upp. Jag stegade bort från filmhyllan och plockade vad som skulle bli MIN underhållning under filmen - ett Aftonblad!

Väl i bilen såg jag vilken Barbiefilm som valts ut. "Barbie - ett modeäventyr" fanns i dotterna hand. Jag satte kurs mot hemmet och var glad över att Aftonbladet på söndagar innehåller extra mycket sportsidor...

Pappa ville se lite tecknad actionunderhållning...

...men den riktiga makthavaren ville annorlunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar