måndag 15 november 2010

Pinsam fest!

Dags igen för årets största parodi i form av fotbollsgalan 2010! Jag ser med stort intresse fram emot att följa detta spektakel som år efter år bara blivit mindre och mindre servärt. Jag har inte tittat de senaste åren – det har helt enkelt varit FÖR pinsamt. Dock är det numera enkelt att följa det via tidningar och övrig media – helt enkelt för att uppdatera mig kring vad som händer där SAMT hur dåligt det är.

Vi kan väl räkna med att få se hur det smöras för Zlatan. Nu tycker jag förvisso att Zlatan ska hyllas som den superstjärna han är, men smörandet som vi säkert kommer se ikväll kan jag vara utan. Vi kan också räkna med att få höra Lars-Åke säga ”fo-poll” ett antal gånger under sina tal samt minst en komiker som försöker vara avslappnad och naturlig.

Dessutom lär Lasse Lagos hyllas rejält för sitt jobb med landslaget. Det tycker jag han förtjänar – men troligtvis inte på det pinsamma sätt som jag tror det kommer bli ikväll.

Imorgon har vi (eller ni – jag kommer inte titta) ha alla svaren på mina funderingar. Det är bara två saker som är riktigt säkra… det kommer bli pinsamt och Zlatan får guldbollen.

2 kommentarer:

  1. Var det den här du nynnande på?

    http://www.youtube.com/watch?v=M6CWSY09iTo

    SvaraRadera
  2. Ajjemen! :) Vet inte varför jag kom att tänka på den, men jag är imponerad över att du kände igen den när jag försökte nynna!

    SvaraRadera