måndag 10 maj 2010

Att kasta TACO i glashus

Läste om Taco Svenssons utspel i Aftonbladet idag. Han ondgör sig där över att Mjällby var elaka nog att vattna planen inför deras match mot hans kära Ellos. I mina ögon är detta ett mycket märkligt utspel från herr Svensson som själv spelar i ett lag som under många år vattnat sin KONSTRGRÄSPLAN - allt för att ge det egna laget fördelar.

Taco i en form jag uppskattar...

Troligtvis har detta utspel inget alls att göra med att Ellos förlorade matchen med 0-2...

I en relaterad artikel fortsätter Taco sitt snyftande och hotar med att lägga av om det inte blr bättre. Han säger även om sin framtid i Ellos och Sverige; "Vi har haft en diskussion om kontraktet, men ska det få tillåtas att vara så här så kan jag inte lägga ner den tid och kraft som krävs. Men det finns nog många som blir jävligt glada då."

Jadu, Svensson, detta är helt ditt beslut. Jag kan dock redan nu säga att jag tillhör skaran som blir "jävligt glada". Och visst vore detta väl en sorti värdigt en stor spelare som Svensson - att sluta bara för att man förlorade en match... och att motståndarna var SÅÅÅÅÅÅÅ elaka?

3 kommentarer:

  1. Klantigt av Svensson att gråta ut i media. Men faktum kvarstår, planerna är katastrofalt dåliga! Vad tror du om sommar/höst-säsong istället?

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att AB's syfte med att publicera "Taco's" utspel var att ytterligare påvisa den undermåliga kvalitén av de allsvenska gräsplanerna (något som kanske skulle kunna leda till ett par smaskiga reportage om korruption och strippklubbsbesök bland klubbstyrelser). Av de matcher och sammandrag jag har sett på tv hitills så håller de flesta planderna dålig korpenstandard. Med några undantag, typ Malmö, Elfsborg & Örebro.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det går att spela som vi gör nu OM klubbarna bara lägger om gräsmattorna och gör det med omsorg. Malmö, som har Sveriges finaste gräsmatta i sammanhanget, hyrde in en greenkeeper med goda vitsord för att lägga den grundligt. Kostar säkert en slant, men det känns mycket mer relevant än att låta kommunen sköta det på en höft.

    Sen borde inte serien starta så tidigt som iår. Lägg starten senare och spela sen tätt (som vi gör nu) så den blir mer kompakt över våren/sommaren/hösten. November är lite sent för avslut...

    SvaraRadera