fredag 28 maj 2010

Jag har löst det!

Jag har knäckt det! Jag har knäckt gåtan som kan ge mig ett liv med skaplig strandad, samtidigt som jag inte behöver jobba en minut!

-

Eller egentligen är det inte jag som knäckt gåtan, utan lösningen kommer från absolutisten Sven Nylander som dessutom fått rätt i domstol. För er som inte minns Nylander så var det han som kom fyra i alla mästerskap under sin friidrottskarriär och efter karriären valde att gå vidare och bli VD för organisationen ”Ren idrott”. Ren idrott är (var?) i sin tur en organisation som aktivt ska motverka alla former av droger och doping inom idrotten.

-

Nu gick det inte så bra för Sven på VD-posten. Han ertappades nämligen med att dra linor på någon klubb i Göteborg, något som inte känns helt hundra om man ska vara boss för idrottens vita riddare. Fast egentligen ska jag inte säga att Sven var skyldig då jag inte vet exakt vad som hände där på toaletten, men blotta misstanken gjorde att han fick lämna sin post.

Vad gör Sven då? Jo, han anställer sig själv i sitt eget bolag sjukskriver därefter sig. Då han dessutom gav sig själv en väl tilltagen lön så var det bara för försäkringskassan att punga ut sjukpenning till Svenne – en sjukpenning som låg på det maximalt tillåtna.

-

Efter drygt 1,5 år av detta sjukdomstillstånd tyckte försäkringskassan att det fick vara nog och försökte då sänka ersättningen till Sven. Då överklagade Sven och fick rätt i domstol. Så där är han säkert än idag – ekonomiskt välmående, men självklart fortsatt sjuk.

-

Jag funderar på att göra som Sven eftersom detta verkar vara en skön livsstil… DRA till med ett läkarintyg strax efter att jag gett mig själv EN fet lön i mitt eget bolag och sen bara löpa LINAn ut! Domstolen ger mig i alla fall rätt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar