lördag 8 maj 2010

Skadeglädjen ÄR den enda sanna glädjen...

Det är mer än en myt - det är världens största (och mest förtryckta) fakta:

Skadeglädjen ÄR den enda sanna glädjen!

Jag erkänner direkt - jag blir ofta skadeglad. När HIF förlorar, när träden som skymmer min utsikt blåser omkull över grannens uthus eller när någon som skryter så om sin nya bil får motorstopp på en hjullastarväg i skogen. Om ni, kära vänner, tror att jag är ensam så tänk om. Titta bara på vad Aftonbladet skriver om Malmös vackra 3-1-seger mot Åtvid.


Just det - inte ett skit egentligen. Länken ni ser från matchen ovan leder till ABTV där man kan se 3-1-målet. Inget om segern i textform - jag bortser nämligen från den lilla sammanfattning som lika gärna skulle kunna komma från TT. Om Åtvid däremot stulit en, eller tre, poäng av MFF hade rubrikerna och artiklarna avlöst varandra. 50% om "krisen" i MFF och 50% av vilka hjältar Åtvid är. Nu gick matchen som väntat och därmed var det inte lika kul att berätta om det. Med andra ord - ingen skada skedd, ingen glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar