tisdag 7 september 2010

När säljarna tystnar

Det tog ungefär två veckor, sen fick telefonförsäljarna nys om vårt hemnummer. Igår kom första samtalet från en säljare från Tele2. Tror hon hette Stina…

-

Till saken hör det att jag aldrig varit med i Nix eller något annat spärregister av de enkla anledningarna att jag 1) tycker det är kul att vara dryg mot säljarna och 2) att de ibland faktiskt haft bra saker att kränga. Men uppehållet utan hemtelefoni och säljare har varit långt. Kanske därför jag var ringrostig.

-

Stina malde på med all sin charm och alla sina erbjudanden. Kruxet var bara det att jag bundit upp mig hos en annan operatör så det blev ingen deal där. Det som dock chockade mig (och troligtvis Stina också…) var slutet på vårt samtal.

Stina: ”…men då förstår jag. Du har bindningstid. Då är det ändå inte aktuellt.”

Jag: ”Nej, exakt…”

Stina: ”Men då får du ha en bra dag!”

Jag: ”Detsamma… och tack för att du ringde!”

Stina: *Tystnad*… *Mer tystnad* …okey, tack… *Klick*

-

Stina trodde att jag var ironisk och det var jag också. Fast jag tänkte inte ens på det. Jag bara sa det för att hon var trevlig. Men nu i efterhand inser jag att det är kört. Tänk om hon sprider detta till sina säljarkompisar. Att det finns EN person som tackar för att de ringer. Vilken anstormning det kommer bli framöver…

2 kommentarer:

  1. Inte bra. Men försök att kränga något själv nästa gång någon telefonförsäljare ringer. Ni har säkert grejer som ni vill göra er av med. Och istället för Blocket, så ... Men du kanske har testat det förut? Möjligen med framgång ...

    SvaraRadera
  2. Den har jag aldrig testat. Men det ska jag göra! :)

    Däremot älskar jag säljare som vill skicka hem varuprover till mig "helt gratis"... "Allt du behöver betala är frakten på 39 kronor..." Jag kan då, men en dåres envishet, hävda att det inte är gratis och skratta åt deras försök att hävda att produkten är gratis, men frakten kostar. Gratis eller ej..? Jag vinner ALLTID tillslut!

    SvaraRadera