söndag 29 augusti 2010

Tack Brink - Tack Zlatan!

Den satt långt inne, 1-0-segern mot Borås. Till och med så långt inne som i den 79:e matchminuten. Visst är det både förlösande och symboliskt när vår egen kapten Andersson är mannen som får in segermålet efter en hörna från vår glade cyklist till vänsterback? Fullständigt lysande!

Hade inte möjlighet att se matchen själv då jag höll på att färdigställa en toalett, men radiosportens Gunnar Brink gav mig matchen direkt i den lilla fickradion. Härligt att höra herr Brink berätta om målet - inte minst eftersom han själv säkert också glädjs oerhört över att HIF knuffas ner från förstaplatsen i Allsvenskan. Vi minns väl alla att Brinken tog tjänstledigt från Radiosporten under en tid för att arbeta i just Helsingborg..?



När jag googlade efter bilder på Daniel Andersson hittade jag omslaget till Ice Age två långt bak i resultatlistan. Därför får den symbolisera dagens trepoängare mot Ellos!

-

Nu laddar vi om inför den luriga bortamatchen mot Åtvid nästa lördag. Kanske en lätt match på pappret, men oj, va jobbig den känns. Längre än så tänker jag inte tänka nu...

----------------------------------

För övrigt tycker jag att Zlatan gör helt rätt som lämnar Barca för Milan. Om Zlatan inte trivs i Barca är det definitivt Peps fel. Inte Zlatans. Zlatan gör inga fel. Inte heller hans agent.

Amen!


Relationer:
Aftonbladet 1 2
Expressen 1
Sydsvenskan
Skånskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar