onsdag 17 mars 2010

Äckliga lunchlådor!

Jag tillhör den grupp människor som väljer att kosta på sig att äta lunchen ute varje dag. Jag vet att detta är en oekonomisk lösning, men fördelarna är flera. Jag kan nämna några...

1) Det ger ett brett urval och en möjlighet att äta det jag känner för just då
2) Jag kommer bort från arbetsplatsen ett tag
3) Det är gott!

Men... framförallt så slipper jag kladda med matlådor. Jag tycker att matlåda kan vara en ganska äcklig pryl och tyvärr brukar maten i dessa smaka därefter. Smaklöst, gammalt och torrt.

Denna övertygelse kan kanske grunda sig i att jag själv ligger bakom de senaste lådorna jag ätit och min egen mat smakar inte ens bra när den är nylagad. Men jag tar inga risker utan unnar mig lite vardagslyx!

Inte ens en häftig lunchlåda är en bra lunchlåda!

- - - - - -

För övrigt så tycker jag att det var gott att Inter slog ut Chelsea ur CL. Trots att italiensk fotboll inte ligger mig närmast om hjärtat så har jag alltid gillat Inter. Detta sedan tiden då ikoner som Zenga och Bergomi dominerade i laget!

1 kommentar:

  1. ey! chelsea suger, tack inter! :) välkommen tillbloggen värld! Mvh/helena

    SvaraRadera