måndag 29 mars 2010

Ett nytt sätt att umgås!

Kollade film i helgen. Det blev en thriller på TV3(?) som hette "Red Eye". Jag tänker inte nämna så mycket om filmen eftersom det inte alls var någon höjdare (kan väl på sin höjd få tre av tio A) utan mer berätta om HUR jag såg den.

Red Eye - en film som uppmuntrar till kreativitet!

Vi tar det från början... Jag har väldigt lätt för att somna framför TV:n. Inte bara lätt egentligen, utan det är snarare så att jag DEFINITIVT somnar när jag försöker se en film. Jag är övertygad om att detta är ärftligt då mamma är likadan, precis som min syster och mina bröder. Egntligen bara pappa som kan hålla sig vaken - men han kollar å andra sidan väldigt sällan på film.


Men just denna film skulle jag titta på med syrran. Det började bra. Båda var med i inledningen, men sen försvann jag längre och längre in i drömmarnas trädgård för att efter cirka en halvtimme sova gott i TV-soffan.

Någonstans i halvtid vaknade jag av någon anledning till. Jag frågade syrran vad som hänt och fick en snabbgenomgång av filmen så långt i en av många reklampauser. I samma paus tog syrran över stafettpinnen och försvann bort i drömmarna. Jag tittade vidare och väckte henne i eftertexterna - bara för att få sammanfatta slutet för henne. Vilket teamwork, eller vad säger du? Vi fick båda chansen att se filmen och sova ut samtidigt. Lysande!

...och vem säger att man inte kan äta kakan och ändå ha den kvar..?

1 kommentar:

  1. Tänk då om alla fyra syskon hade varit där, då hade vi bara behövt se 1/4 var !

    SvaraRadera