fredag 19 mars 2010

Analysera mera!

Vissa väljer att göra sina nio år i skolan. Andra väljer att lägga till tre gymnasieår, ett tekniskt basår, fem års ingenjörsstudier, ytterligare ett år för att få en finare titel, två års praktik, ett år projektarbete och på detta en massa småkurser – mest för att vänta in rätt jobb. De flesta väljer dock en gyllene medelväg och klarar sig bra på det.

Småkurserna är något jag fascinerats av länge. Jag har själv gått en kvällskurs över en termin (tror det handlade om popkultur i media…) och måste säga att detta var något av det flummigaste jag gjort i studieväg. Vi skulle tolka låtar som vi själv valde ut. Nej, förresten… vi skulle inte TOLKA dem, vi skulle bryta ner dem i molekyler och granska dem från alla håll och kanter. Intressant? Nja, kanske lite. Givande? Nej!

Men oavsett hur flummigt detta var så hittade jag något ÄNNU flummigare i årets kurskatalog från högskolan i Jönköping. Vad sägs om att anmäla dig till detta!

Klicka på bilden för att förstora...

Just det, du läste rätt! En kurs, 7,5 poäng, för att läsa om och tolka TINTIN! Eller, förresten… jag tror inte man TOLKAR dem, de bryter säkert ner Tintin i molekyler och granska dem från alla håll och kanter. Intressant? Nja, troligen inte! Givande? Nej, nej, nej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar