tisdag 20 juli 2010

Don´t mess with my cat!

För bara några minuter sen hördes ett jättevrål från det höga gräset i dikeskanten utanför vår tomt. Det var vår katt, Tiggis, som kastade sig in i fight med en okänd strykarkatt. Vrålet som inledde fighten blev snabbt två vrål, gräset gungade och fighten var ett faktum.

Efter de tysta sekunder som följde fighten kliver Tiggis ur diket, skakar av sig lite och lägger sig därefter på muren i kvällssolen. Ungefär en minut senare haltar motståndaren, ett benigt, brunmelerat kattskrälle, bort från slagfältet och bort från våra domäner. Jag log lite för mig själv. På något sätt kändes det som en seger även för mig. MIN katt spöade skiten ur den andra katten! Stort…


"And the winner is... TIGGIS!"

2 kommentarer:

  1. Grattis! Hur ska ni fira det här? Fest på stan?
    Apropå tidningsgrodor (blåttare) rekommenderar jag detta från idag. Garv!
    http://alkb.se/apropa-daligt-sprak

    SvaraRadera
  2. Haha... lysande. Har som sagt ett par till att dela med mig av. Ska som sagt bara få in dessa i datorn. Seg jag är...

    SvaraRadera