lördag 31 juli 2010

Death Proof?

Lånade häromdagen Tarantinos film "Death Proof". Jag vet egentligen inte så mycket om den mer än att den fick blandat mottagande. Vissa säger riktigt bra, andra riktigt usel. Fast å andra sidan... är det inte alltid så med Tarantinos filmer?

Jag tror jag kommer gilla den. Dels brukar jag gilla hans filmer och dels sägs filmen innehålla en massa "meningslösa" dialoger något jag tycker Tarantino är kung på att skapa. Ser fram emot att hinna se denna rulle inom kort.

3 kommentarer:

  1. Anses allmänbildad. Men visst finns det enorma luckor: har aldrig ens hört talas om Tarantino!
    Komik? I den genren älskar jag för övrigt oneliners. Som denna från en annan blogg som jag följer (Peter Harold), bloggaren hade ägnat kvällen åt att lägga in räkningar för betalning: "... jag hade som sagt ägnat mig åt min ekonomiska menstruation; att blöda pengar en gång i månaden." Visst är den lysande?

    SvaraRadera
  2. Haha... vilken liknelse. Så träffande! Inte nog med att man blöder, men blir på dåligt humör också. Haha.

    Tarantinos verk känner du säkert till. Pulp Fiction? De hänsynslösa eller Kill Bill? Någon av dessa har du säkert sett. Om inte - gör det imorgon! :)

    SvaraRadera
  3. Som du ser har jag haft svårt att bestämma mig för layouten. Men har till sist bestämt mig. Dock - egentligen ville jag ha en som den här:
    http://tillbakalutat.blogspot.com/
    Eller är det något som jag inte har fattat ...
    Radera gärna när du läst det ...

    SvaraRadera