lördag 17 juli 2010

Positiva saker efter en förlust!

Allsvenskan startade idag efter sitt VM-uppehåll. För Malmös del inleds nystarten med dubbelmöte mot "krislaget" AIK.

Rond ett idag på Råsunda blev en fullständigt usel tillställning från Malmös sida. I ärlighetens namn var inte AIK mycket bättre, men när MFF bjuder på 1) en straff efter USELT försvarsspel efter bara 9 (NIO) sekunder och 2) ett målvaktsspel så USELT att hälften hade varit nog så vinns inga matcher. Matchen slutade 0-2...

Innan jag ska försöka hitta lite positiva saker att skriva om matchen så tänker jag googla på USEL, hitta en passande bild och publicera nedan...

När man googlar på USEL borde man få upp ett antal MFF-spelare - tyvärr verkar det vara något fel på sökmotorn så ni får nöja er med denna bild!
-
Nåväl - Det skulle ju handla om POSITIVA saker från dagens match. Vi kör det i listform! Alltså, topp 5 POSITIVA saker med dagens MFF-match.
1) Edward "Jag-tycker-själv-jag-platsar-i-Premier League" Ofere fick rött kort och är därmed avstängd en (förhoppningsvis flera) matcher framöver.
2) MFF har en mittback från Portugal på plats för provträning. Han lär erbjudas kontrakt direkt vilket känns spännande.
3) Jeff lär inte spela många fler minuter i allsvenskan då han verkar ha väldigt svårt att släppa semestertänket.
4) Vi kommer frigöra en massa pengar för spelarlöner efter säsongen när Ulrich flyttar tillbaka till danska ligan.
5) ÄNTLIGEN förstår jag varför Sverige inte har någon domare med i VM-sammanhang. Jonas Eriksson som dömde Malmö idag hade en... medioker(?) dag på jobbet. Straffen var väl LIIIIIITE tveksam och visst borde väl AIK haft något gult kort till. Jonas räknas som en av landets bästa domare... I rest my case!
-
...observera dock att jag inte beskyller domaren (eller ens Roland Nilsson) för dagens förlust! Nej, den "äran" ska spelarna ha! Bra jobbat!

2 kommentarer:

  1. Ja, det ser väl tyvärr ut så. Även om jag innerligt hoppas att det INTE blir så...

    SvaraRadera