måndag 19 juli 2010

Pirates..? - del två!

Måste snabbt återkoppla till mitt inlägg från 13 juni där jag berättade om "Pirates!" och yngligen i spelbutiken. Var nämligen inne och frågade efter samma spel i en liknande butik i Malmö häromdagen. Denna gång blev jag dock inte mobbad utan snarare älskad för att jag efterfrågade spelet. Killen i kassan sken upp när han hörde mig nämna "Pirates!". Han beklagade att de inte hade spelet inne men försäkrade mig om att de minsann skulle ta hem det. "Det är skamligt att vi inte har en sån klassiker", menade han. Samtidigt tipsade han om att det kanske fanns att beställa på nätet innan han lät nostalgin greppa honom. "Så många timmar man spenderat med det spelet...", sa han drömmande.

Jag kunde bara le tillbaka och glädjas åt att jag funnit en själsfrände!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar