söndag 25 juli 2010

Maritn Timmel skadade den pupt?

Hittade detta mästerverk på kvällens upplaga av Aftonbladet.


Klicka gärna på bilden och se om du hittar fler fel...

Vill (återigen) påpeka att jag själv ofta stavar fel - oftast på grund av att det går för fort. Men oavsett mina brister tycker jag att journalisterna på Sveriges största(?) kvällstidning borde kunna lägga ner LITE tid på korrekturläsning. Nu justerade reportern detta senare under kvällen och bad även om ursäkt för en "usel text". Stort av honom - men roligt blev det iallafall...

3 kommentarer:

  1. Ja, artikeln var ... fascinerande!
    Det var även alla kommentarerna till artikeln.
    Också kul när "kommentatorerna" började att ge sig på varandra, hehe.
    Jag kopierade rubbet - som minne ... Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Han stavar fel till Johnson ett par gånger också, något som han fortfarande inte lyckats fixa...

    SvaraRadera
  3. Tja, vad säger man annat än att journalisterna får faktiskt betalt för att skriva fel...?!

    Du har rätt, det var stort av artikelförfattaren att be om ursäkt för en usel text. Det borde fler ha modet att göra tycker jag

    SvaraRadera