söndag 25 juli 2010

Kära Telia!

Ringde häromdagen till den kritikerrosade (nåväl…) supporten hos Telia. Mitt ärende var att ta reda på när min bredbandstelefoni skulle stå klar. Saken är den att Telia skulle återkoppla på detta i april någon gång, men det har varit helt tyst under en lång tid.

Samtalet började bra, med 10 minuters väntetid följt av att jag fick prata med fel avdelning. Inte blev det bättre av att killen kopplade mig vidare till en ny 10-minuterskö innan en hjälpsam tjej svarade. När jag precis förklarat mitt ärende bröts samtalet (dålig mottagning på landet…) och jag fick ringa igen.

DÅ fick jag hjälp på allvar. Inte nog med att tjejen i supporten var så trevlig och hjälpsam att hela dagens kändes räddad – hon sänkte även min månadskostnad för bredbandet med 50 kronor. Dessutom höjde hon farten på bredbandet (trots prissänkningen…) samtidigt som hon fixade fram en gratistelefon, gav oss sex filmer för nerladdning och förkortade(!) vår bindningstid. Ja, sen fixade hon även klart bredbandstelefonin, såklart… Det är vad jag kallar service!

Telia får mycket ris för både det ena och det andra, men jag väljer att framhäva det positiva!

3 kommentarer:

  1. Kommer apropå ditt inlägg ("sex filmer") att tänka på klassikern ... "Skyltat hos porrbutiken: STORT UTBUD - SEX FILMER FRÅN HELA VÄRLDEN!" Hatar särskrivningar ... (Hmm - för det var väl sex filmer som Telia gav? Och inte sexfilmer?).

    SvaraRadera
  2. Särskrivningar är inte vackra. Så lite gör så mycket skillnad!

    Jag vet faktiskt inte vad tjejen menade, men jag utgår från att det var sex (stycken) filmer! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Anders!

    Vad roligt att läsa att du är så nöjd med vår service :D

    Trevlig sommar!

    Med vänliga hälsningar
    Erika Börjesson, Telia Kundservice

    SvaraRadera