söndag 1 augusti 2010

Det kunde gått illa...

Tre nya pinnar till MFF som därmed (återigen) sätter press på lillebror från landet, Helsingborgs IF, i toppstriden. Malmö sköt hem segern i den 23:e minuten då Ivo Pekalski nickade in sitt första allsvenska mål någonsin. Ivos mål blev matchens enda och en seger är alltid en seger. Dock borde marginalerna varit större. Malmö radade upp chanser och lägen i den första halvleken.

I den andra spelade GAIS bättre (och Malmö sämre...) något som ledde till att det blev sådär obehagligt nervöst på slutet. Jag föredrar (självklart) 5-0-segrar där allt bara trillar in. Men man kan inte få allt. Tre poäng är det som räknas, även om det kunde gått riktigt illa då GAIS trots allt skapade några enstaka chanser i andra.

Nu maler vi vidare mot Örebro nästa helg. Tre pinnar då också och jag blir riktigt imponerad...

Förresten... Malmö hade ytterligare en boll på väg in i mål i slutet av första. Även denna gång var det Ivo som höll sig framme. En del hävdar att bollen var över linjen. Jag hävdar att hela bollen INTE kan ha varit inne oavsett hur ljusblå jag än må vara. Oavsett vilket så lär vi aldrig få svar på om bollen var inne eller ej, men jag köper beslutet att fria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar