torsdag 5 augusti 2010

Stackas Anelka...

Raymond Domenech äcklar mig”, säger Nicolas Anelka idag till franska medier.

”Moget – väx upp!”, är min hälsning till Anelka.

Turerna kring det franska landslaget under senaste VM har väl inte undgått många. Förbundskapten Domenech fick utstå massiv kritik för både det ena och det andra och stridigheterna i den franska truppen kulminerade när Anelka skickades hem från VM. Det franska laget, som uppenbarligen var störda av all turbulens, gjorde ett uselt VM och Domenech fick ta sitt pick och pack och lämna jobbet.


Anelka i färd med att skriva på för Fenerbahce 2005. Han stannade i Turkiet i en säsong...

Nu gråter alltså Anelka ut i medierna, något som äcklar MIG! Att se dessa världsstjärnor (det är inte bara Anelka som öppet kritiserat sin före detta tränare) bete sig som småpojkar, inte bara efter, utan även under pågående mästerskap är helt ofattbart. Självklart ska alla inblandade på denna nivå tåla kritik, men att kasta paj på detta sätt är osmakligt.

Om livet är så orättvist mot Anelka kan han i alla fall gråta hela vägen till banken. Där lär det finnas några sparade slantar efter alla signing-on-fees han inkasserat i sina dagar. Anelka har nämligen, för er som inte kände till det, bytt klubb många gånger. I princip har det skurit sig mellan honom och hans klubbledning innan han flyttat vidare. Med det i baktanke är det upp till var och en av oss att ställa sig frågan om det är fel på alla klubbar Anelka representerat eller på Anelka själv..?

Personligen har jag min uppfattning väldigt klar för mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar