måndag 16 augusti 2010

Vinbär åt folket!

Detta kan ha blivit fel - har egentligen ingen aning. Men man måste prova sig fram...

Har, eller hade, en stor vinbärsbuske i vår trädgård. Den har försett en lycklig dotter med vinbär hela sommaren. Men vid en närmare titt på busken insåg jag att den var groteskt stor. De tidigare ägarna hade nog bara låtit den växa. Därför tänkte jag att den skulle klippas ner - ordentligt. Eftersom vädret var skapligt pch jag behövde lite luft plockade jag fram den långa grensaxen och sågen. Klipp, klipp, såg, såg. Tjoff, så var den nere på en mer hanterbar nivå.


Gamle Edward får utsäkta - jag klipper mina buskar själv!

Jag har ingen aning om det är rätt årstid att göra detta eller om vinbärsbuskar ens ska klippas med sån... brutalitet? Men skit samma. Busken är nere och jag är nöjd. Dels var det kul att klippa den, dels är det skönt att slippa den.

I värsta fall får väl dottern leva på svarta vinbär nästa sommar. Vi har nämligen en sån buske också... än så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar